A közoktatásért!

deneskata77

/ #661 kerettanterv

2013-10-16 21:20

De rég jártam itt. De folyamatosan okot adnak a felháborodásra... Itt egy terápiás levél. Utána sokkal jobban lettem! Hátha nektek is segít! :)

Tisztelt Államtitkár Asszony!

Fontos dolog miatt bátorkodom zavarni. Tudom, hogy drága az ideje, de kérem, hallgassa meg egy szegény történelemtanár panaszait.
Elöljáróban annyit: ötödikben tanítok és már több mint egy hónapja tanítom a nebulóknak az új, magasabb színvonalú kerettantervet.
Tisztában vagyok vele, hogy ezt a tervet nálam sokkal okosabb emberek jól kigondolták, többször átgondolták, mire megszülethetett a maga tökéletességében. Így aztán másra nem tudok gondolni, hogy az egésznek azok a büdös kölkök az okai.
Mármint annak, hogy már most, október elején látom, hogy képtelen leszek év végére eljutni a tananyagban oda, ahova Önök – végtelen bölcsességükben – eljutni tervezték: tudniillik az Árpád-ház kihalásáig. Jó, ha el tudjuk szent honunkat foglalni. Ennek oka pedig másban nem rejtekezhet, mint a tanulók fegyelmezetlenségében.
Mert ezek a büdös kölkök nem úgy viselkednek ám, ahogy boldog emlékezetű Klebelsberg – áldassék a neve – regnálása idején. Bizonyára régen tetszett ilyen kicsiket látni, de tessék elképzelni: ezek élnek és mozognak. Meg érdeklődnek! Ezek nem képesek felfogni, hogy az új, magasabb színvonalú oktatás megköveteli a fegyelmezett magatartást. A gyereknek más dolga nincs, csak nyugodtan és figyelmesen hallgatni a tanár magyarázatát. De ezek! Bizonyára az előző, eléggé el nem ítélhető liberális oktatáspolitika az oka, de ezek a büdös kölkök azt hiszik, kérdezhetnek. Meglátják a piramis képét és rögtön ezer kérdés jut az eszükbe. Csak nehezen bírom megmagyarázni nekik, hogy ilyen kilengésekre nem ad lehetőséget az új, magasabb szintű oktatáspolitika, muszáj gyorsan továbblépnünk Palesztinára, mert lemaradunk… falra hányt borsó! Bár be kell vallanom, hogy eleinte én is elég nehezen alkalmazkodtam. Minduntalan csoport- meg pármunkát terveztem az órára, meg projektmunka járt az eszemben, de örömmel jelenthetem, hogy mára már majdnem teljesen sikerült ezektől a káros, szabadosságot generáló gondolatoktól megszabadulnom. Belátom már, hogy az új, magasabb szintű oktatásban csak a forradalmian új módszer: a frontális osztálymunka hozhat tartós sebességet. Azok a büdös kölkök persze nehezebben értik meg, hogy nincs időnk holmi múmiákra meg hieroglifákra, de hosszú még az év, majd felfogják!
A legfontosabbat meg majd’ elfelejtettem! Ami miatt írni bátorkodom. Nem tudom, csak a mi iskolánk járt-e így, vagy más iskolákba is elfelejtett a KELLO azokból az ügyes tölcsérekből szállítani, nem tudom. De a lényeg a lényeg: tessék szíves lenni utánanézni, mikor érkeznek meg a tölcsérek a mi iskolánkba is, amivel az engedetlen nebulók fejébe tölthetném a tudást? Bizonyára jár ezekhez az új tankönyvekhez egy ilyen ügyes kis szerkezet, csak valami vétkes hanyagság révén a mi iskolánk nem kapott!
Tisztelt Államtitkár Asszony! Kérem, hasson oda, hogy a KELLO mielőbb bepótolja mulasztását és én megnyugodva folytathassam munkámat, készülvén a tanfelügyelő elvtárs, bocsánat, tanfelügyelő szaktanár látogatására!
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:
alázatos szolgája, a történelemtanár.