Petíció a Magyar Pedagógus Kar létrehozásának megakadályozásáért

Kalki

/ #39 Félelem

2013-05-21 21:12

Kedves Kollégák és Pedagógus-szimpatizánsok!
Belelapoztam az aláírók névsorába, s várakozásomnak megfelelően állapíthattam meg, hogy az aláírók jelentékeny százaléka nem vállalta a nevét. Én sem vállalom.
Miért is? A félelem miatt. S igen, kedves Miniszterelnök Úr, Balog Miniszter Úr, Hoffmann Államtitkár Asszony! Ez az Önök három éves munkájának talán legelképesztőbb eredménye. Félünk kimondani a véleményünket, mert féltjük az állásunkat, pontosabban a megélhetésünket. Én elsüllyednék szégyenemben, ha abban az iskolában, amelynek igazgatójaként dolgozom, a munkatársaim félnének elmondani a véleményüket. El is mondják, de sajna, nem tudok panaszaikon segíteni. Már jóval 10 millió Ft felett van a kifizetetlen túlórák, útiköltségek, szállítói tartozások összege, s nincs információ(m) arról, mikor kapjuk/kapják meg ezt a pénzt a KLIK-től a hitelezők. Mert ugye az a pedagógus, aki túlórát teljesített, vagy megvette a buszbérletét, éppúgy hitelez hónapok óta a KLIK-nek, mint az a beszállító, aki hónapok óta nem kapta meg az áruja ellenértékét. Nos, ha én a tárca felelős vezetője lennék, ezen égető problémák megoldását követően kezdenék csak el merengeni azon, hogyan lehetne egy (újabb) szép nagy szervezetbe zsúfolni a pedagógusokat. S miért is?
"A Magyar Pedagógus Kar az állami és önkormányzati fenntartású köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok önkormányzattal rendelkező köztestülete lesz. A Kar feladata az etikai kódex megalkotása és a pedagógiai célú közösségi szolgálat megszervezésének ellenőrzése, valamint az ezzel kapcsolatos tanácsadó, információs tevékenység működtetése." - írja az EMMI honlapjára pár napja kitett közlemény.
Általában nincsenek szövegértési problémáim, de fogalmam sincs, mit jelent ez a két mondat, azt viszont tudom, hogy a magyar közoktatásnak nem ezek a jelenlegi gondjai. Gond viszont az, hogy a nyílt tekintetű és jó eszű, az iskola kapuján belépő hat éves kisgyerekek egyre meghatározóbb hányada miért utálja meg 10-12 éves korára az iskolát, a tanulást, a tanárokat?! Hogyan kerülhetnek írni-olvasni nem tudó, az alapvető számtani műveleteket nem ismerő diákok tömegei a szakközépiskolákba és a szakmunkásképzésbe?! Hogyan kaphatnak ezek 4-5 év múlva szakmunkás-bizonyítványt, sőt, érettségi bizonyítványt?! Miért nem tud a "hatóság" semmit sem kezdeni a 12-16 éves, iskolába nem járó fiatalokkal, illetve családjukkal?! Hogyan lehetséges az, hogy a környező szakmunkásképzőkből "kiesett" diákjaink kezdő fizetése az alkalmazó cégnél jellemzően magasabb, mint az őt tanító szakoktatóké és tanáraik nagy részéé?! Hogy lehetséges az, hogy a katedrára kerülő ifjú pl.idegen nyelvtanár nem ismeri a magyar helyesírás alapvető szabályait, s nem tudja, mi volt az a mohácsi vész?!
Segít ezen VALÓS problémák megoldásában a KAR tervezett létrehozása?! Meggyőződésem szerint NEM!!!
Segített ezeken a magyar közoktatás államosítása? Tapasztalataim szerint NEM!!!
Mélységesen csalódott a 2010-ben - 2/3-os! - FIDESZ-kormányzást igenlő, azt a választások során támogató pedagógus-társadalom jelentős része az elmúlt három év ámokfutása miatt? Tapasztalataim szerint IGEN! Szavazni fognak újra a FIDESZ-re? Tapasztalataim szerint NEM! Én sem!
S akarunk egy olyan országban élni, ahol - 23-24 évvel a rendszerváltás után - félnünk kell a véleményünket kimondani, aláírni?
Nos, ezt döntse el ki-ki önmaga!!!