Oikeutta eläimille

Peter Södergran
Esbo

/ #23

2007-12-04 18:00

"Heikkoa tekeekin pentujen myynti ja varmistan jälkikäteen, kuinka voidaan. Minulla on jopa pysyviä ystäviä tällä pelillä ja koirat on todella OK."

-Tuntuisi eläimelle oikeudenmukaisemmalta, jos vain ANTAISIT ne pois. Käytät eläimiä hyväksesi.

"On todella onnetonta, että Serrano TV-komedian tuotantomaa on juuri sama, missä noita härkätaisteluita käydään. Inhoan niitä todella ja jos härkä voittaisi taistelijan, olisi se minulle suuri ilo."

-Et ole eläin. Vaikken olekaan uskovainen, Tiedän ihmisen olevan luomakuntansa johtaja.

"Toivottavasti ketut lisääntyvät todella runsaasti siellä Lontoon kaatopaikalla, jossa niitä jo on tuhansia."

-Ja niiden on siellä silloin hyvä olla?

"Kyllä tässä minäkin joutaisin elefanttien vanhainkotiin. Tuosta tuli mieleeni, että onnistuin kerran Siitosena, kun kaksi sirkus-elefanttia yhtyi ja jälkeläinen todella syntyi."

-Tämä taasen meni aivan sivuraiteille ja ohi asiasta.

"Tekstissä sanotaan, että hävinneet koirat lopetetaan. Se on sama, kuin että jos et pääse ylioppilaaksi, sinut ammutaan."

-Itseasiassa hävinneet koirat myydään toiselle omistajalle koulutettavaksi.

"Ainakin norsunluut otetaan juuri sitä varten tapetuista eläimistä. Tämä on käsittääkseni nykyään kiellettyä ja salametsästäjän saa tappaa, jos jää kiinni itse teosta."

-Maailmassa on myös alueita, joissa kasvatetaan leijonia, gaselleja ynnä muita eläimiä elämään suljetulla alueella, joissa rikkaat metsästäjät saavat käydä niitä ampumassa lomallansa. Leijonan kaadon hinta taisi olla 50000 dollaria. Eiköhän tuollainen tapa ole moraalittomampaa - salametsästäjät tekevät sitä rahan vuoksi, huvikseen ammuskelijat tuhlaavat rahaa tappaakseen!