Petíció a balatonfenyvesi „madár-utcák” stégbejárói ügyében

Hozzászólások

#1

Balatonfenyves részét képezi a madár utcáknál található stégek. Egyetértek a petícióval.

Balázs Dénes Molnár (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#4

Mindig ezen utcàk valamelyikén jàrok le fürdeni a Balatonba

József Drubek (Kaposfő, 2023-08-25)

#6

A stég nem károsítja a nádast. A lakók nagyon szépen ápolják a partot. Soha nem látni szemetet. A hullámok által partrasodort szennyeződést is összeszedik.

Katalin Kocsis (Szentendre, 2023-08-25)

#7

Egyetèrtek a petíció tartalmàval!

Orsolya Molnàr (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#8

Aláírom, mert nagyon fontosnak tartom, hogy a Balaton környék flórája és faunája ne sérüljön.

Beáta Harmath (Szentendre, 2023-08-25)

#16

A madár-utcák, a ’60-as évek végétől, a ’70-es évek elejétől kerültek parcellázásra, kezdettől fogva lejárókkal.
Úgy vásároltuk a nyaralót hogy annak értékéhez jelentősen hozzájárult az utcavégi lejáró.
Úgy vásároltuk a nyaralót, hogy a gyerekek le tudjanak menni bármikor fürdeni, a férjem aki gyerekkora óta horgászik szabadon tudjon élni .
Az év nagy részét Balatonfenyvesen töltjük!
Nonszensznek tartom, hogy ami eddig jól működött, azt megszüntessék, illetve a strandok zsúfoltságát ezzel a döntéssel fopkozzák.
Balatonfenyves is a turizmusból él, mint minden település a Balaton körül. Ennek biztosan vége lesz, ha ez a döntés megszületik és a lejárók kivétele megtörténik.
Így is lassan drágább egy hét a Balatonnál, mint a tengernél.

Lovrek Balázsné (Nagykanizsa, 2023-08-25)

#17

Szeretem Balatonfenyvest,szeretném,ha megmaradna a jelenlegi lejarok

Judit Vatler (Debrecen , 2023-08-25)

#18

Véleményem szerint nincs logikai összefüggés a polgármesteri hivatal állásfoglalását illetően. Ellenben komoly bizalmi és szakértelmet firtató problémakat idézne elő a saját választóik körében.

Gabriella Mátrai (Hévíz, 2023-08-25)

#19

Az utcák végében található lejárók biztosította intim, kis öblökben való fürdési lehetőség szerves részét képzi az ott lakók, nyaralók nyaralási élményeinek.
Nyugalommal biztosítja a természetközeli vízi élményeket, közben megfigyelhetve és óvva a nádas "lakóközösségét". Több generációnyi gyermek nőhetett úgy fel, hogy az ottani élővilágot szülői értő magyarázatokkal szemmel tarthatták, ezáltal felelős állat és növényszerető fiatalokká növekedhetnek. Jelenünk egyik legfontosabb kérdése a természetvédelem. Véleményem szerint erre leginkább ilyen környezetben lehet érzékenyíteni, nem a lebetonozott strandokon.

Erika Berta (Budapest, 2023-08-25)

#20

Úgy gondolom, hogy mélységesen igaz az írás és félek, hogy valamilyen más, nagyberuházói szándék húzódik meg a háttérben, nem a természetvédelem magasztos eszméje.

Zsolt Németh, Dr. (Zalaegerszeg, 2023-08-25)

#21

Véleményem szerint ezek a közös utcai bejárók és stégek semmilyen formában nem okoznak kárt a nádasban és élővilágában sem a jövőben sem lassan 50-60 éve.
Minden utca odafigyel a karbantartásukra évtizedek óta!

Marianna Törökné Bréda (Budapest, 2023-08-25)

#22

A stegeknek maradnia kell!

Andrea Kovacs (Budapest, 2023-08-25)

#23

Egyetértek, nem csak az utcai nyaralótulajdonosok, hanem a sínen túli utcák is használják a lejárót.
Kevés az önkormányzati lejáró.

Dominek Márta (Pécs, 2023-08-25)

#26

Egyet értek vele.

Pèter Kis (Sopron , 2023-08-25)

#28

Egyetértek a petíció tartalmával.

István Fehér (Balatonlelle, 2023-08-25)

#30

A stégek semmilyen mértékben nem veszélyeztetik a nádast és annak élővilágát, valamint nem illegálisak.

László Szabó (Pilis, 2023-08-25)

#33

Aláírom, mert úgy gondolom, hogy ami évtizedekig nem okozott problémát, azt ne most vegyék elő és úgy gondolom, ennél sokkal fontosabb dolgok is vannak amik a Balatonhoz kapcsolódnak. Egy sokat ott nyaraló....

Berdó László (PÉCS , 2023-08-25)

#34

Meggyőződésem, hogy sem a lejárók, sem a stégek nem veszélyeztetik a nádas élővilágát.

Edit Fiel (Pilis, 2023-08-25)

#36

Elakarják venni a balatont

Gábor Borsós (Balatonmáriafürdő, 2023-08-25)

#40

Egyetértek a petícióval. Kérjük, gondolják meg, ha megszüntetnék az utcai lejárókat, hogyan tudná kezelni az Önkormányzat az egyes strandokra zúduló személy- és autóáradatot?

István dr. Németh (Budapest, 2023-08-25)

#46

Nem szeretném hogy egy elmebeteg polgármester ezt tegye velünk

Róbert Kováts (Pécs, 2023-08-25)

#49

Egy hozzáértő személy számára egyértelműen észrevehető, hogy a nemrégiben megépített Jacht kikőtő sokkal nagyon ökológiai pusztítást végzett Balatonfenyves számára, mint az egyes utcák végén lévő törpe lejárók, és egyértelműen látszik, hogy ezzel a lépéssel megintcsak egy politikai és gazdasági motivációt elégítenénk ki, nem pedig az álszent módon felhasznált ökológiai indokok

Máté Kováts (pécs, 2023-08-25)

#51

Nem szeretném ha el bontanak a hozzánk közel eső Balatoni lejárat !

Anikó Vörös-Hegyi (Balatonfenyves , 2023-08-25)

#53

Teljesen egyetértek a petícióval.

Cserep Csaba (Balatonfüred, 2023-08-25)

#54

Az egyik madár utcában van a nyaralóm, 58 éve az utca végi stégen járunk le, és szeretném, ha ez a lehetőség továbbra is megmaradna. Öregségem nyarait itt szeretném eltölteni, és csak ezen a közeli stégen fogok tudni bemenni a Balatonba.

Redey Dr. Barnabásné (Budapest , 2023-08-25)

#55

Maradjon minden a régiben.

Beatrix Lászlóné Csomay (Pécs, 2023-08-25)

#58

Ott lakom

Betti Tóth (Budapest, 2023-08-25)

#59

Felhàborîtónak tartom az eljàràst! Vajon kinek kell majd a partszakasz?

Katalin Lennert (Pècel, 2023-08-25)

#63

Az ismert információk tükrében nem történik környezetkárosítás, ellenben a legnagyobb káoszt hozza el, ha megszüntetik a lejárókat. Lombár Gábor foglalkozzon a lakosság élhető körülményeinek kialakításával. A meglévő strandok nem elegendő terek a több száz nyaraló kiszolgálására.

Zoltánné Tigyi (Pécs, 2023-08-25)

#68

nyvesinyn Aláirom,mert 37 éve ezen lejárókat használom,járulok hozzá fenntartásukhoz.Nem igaz,hogy ezen lejárók rongálják a parti nádast.Természetesen szívesen vesszük,ha az Önkormányzat minden utcai lejárót nfelújít,karbantartja,gondoskodik lerakásáról,felszedéséröl.Ezen utcai lejárók nélkül a fenyvesi srandokon elviselhetetlen tömegnyomor lenne

István Csorba (Mélykút, 2023-08-25)

#71

Nem értek egyet a lakóközösség által régóta használt és gondozott lejárók megszüntetésével. Ha 50 év alatt megmaradt mellettük a nádas, ezután is meg fog. A polgármester menjen, a lejáró maradjon...:)

Péter Laky (Pécs, 2023-08-25)

#72

Balatonfenyvesen élek.

Marcell Völgyi (Balatonfenyves , 2023-08-25)

#73

Szeretném ha megmaradnának a stégek

Péter Marelin (8646, 2023-08-25)

#76

Fontosnak tartom a kis stégek, lejárók megtartását és felújítását, hiszen ez hozzátartozik a Fenyvesi közösség életéhez ....

Alexandra Stanicz (Sopron, 2023-08-25)

#77

Azt szeretném ,hogy a parti kis strandok maradjanak meg úgy ahogy megszoktuk sokan jobban szeretjük mint nagy strandokon a tumultust.

Erika Kovács (Pécs, 2023-08-25)

#85

Aláírom, mert pont a közös lejáratú utcai stégek miatt járunk ide nyaralni évről-évre a családdal, nem egy-két napra, hanem hetekre!

Vas Mónika (Budapest, 2023-08-25)

#88

Tökéletesen egyet értek a cikk írójával

Lászlóné Szaka (Regöly , 2023-08-25)

#92

A stégbejárók megszüntetése megfosztaná a lakókat a kényelmes strandolástól, amihez már rég óta hozzászoktak. Emellett a nádasra észrevehető pozitív hatással nem lenne.

Ádám Amrein (Pécs, 2023-08-25)

#95

Gyerekkorom óta itt járok le a vízhez.

Zsolt László (Pécs, 2023-08-25)

#96

Saját nyaralunk is az egyik utcában van, amit az utca lakói fenntartanak.

Kozmáné Ágnes (Pécs, 2023-08-25)

#98

Továbbiakban kérdéses, hogy az utcák lakói hol fognak fürdeni, mert a közstrandok már amúgy is túl zsúfoltak, az autók parkolása nem megoldott. Az is tarthatatlan, hogy a közstrandot a Református tábor nyaralói renszeresen használják kb. 200-400 fővel annak ellenére, hogy vízparti telkük van. A zsúfoltság és zsivaj ilyenkor elviselhetetlen.

Csaba Huba (Pécs, 2023-08-25)

#100

a petíció tartalmával, kérdéseivel, felvetéseivel egyetértek.

Andrea Berkes (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#101

Az egyik madár utcában van nyaralója a családnak és a hely értéke és varázsa abban van, hogy az utca végén tudunk a Balaton vizében fürdeni. Nem kell az amúgy is túlterhelt strandon szorongani. Kis gyermekkel kényelmesebb és egyszerűbb a nyaralás így.

Bosnyák Barbara (Szentlőrinc, 2023-08-25)

#104

Varga Edit

Edit Varga (Kaposvár, 2023-08-25)

#106

A polgármester ismét marhaságot beszél. Alig várom, hogy eltűnjön Fenyvesről.

Ákos Jankura (Budapest, 2023-08-25)

#109

Többször nyaraltam itt, fontosnak érzem a helyiek ügyét.

Ildikó Tóthné Krankovics (Hajdúböszörmény , 2023-08-25)

#110

Támogatom, mert a sok évtizede létező parti bejárók természetet nem károsító létesítmények.
Néhány info és megjegyzés:
A hely: Balaton...( a Magyar Állam tulajdona )
Kezelője: a Közép-dúnántúli Vizügyi Igazgatóság, Balatoni Vizügyi Kirendeleltsége.
Utcánkénti közösségek a működtetők, általában a közös költségviselők, a szerkezetek az utca ingatlantúlajdonosainak vagy, egy részének tulajdonai ( ezek a bejárók ). A másik a vízállások ( stégek ) ezek magántulajdonok, ezek után a túlajdonosok 5 évre szóló mederbérleti szerződések alapján, a fenti " Vízűgynek " bérleti díjat fízetnek...a stégeken láthatók a " Vízügy " által legyártatott, számozott névtáblák.
A " Vízügy " dolgozói...a Partőr minden évben rendszeresen ellenőrzi a stégek és bejárók időbeni kiszedésének megtörténtét, a névtáblák meglétét !
- Az Önkormányzatnak ezekre a bejárókra
semmi költsége nincs, soha nem is volt,
( nem Önkormányzati terület )
- A strandok fenntartása viszont közpénz.....
- Akik itt vettek valamikor ingatlant....ezért
vették és biztos, hogy drágábban, mint a
parttól távolabb.
- A bejárók valamikori megépítése, folyamatos,
karbantartása, üzemeltetése a költségeken
kívül sok munkával jár..........ezekért sok ember
sokat dolgozott és dolgozik, hogy mindig szép
legyen !
- Ezekben az utcákban fizetővendégek is járnak,
sok éve, évtizede, ezek a Vendégek az ilyen
helyeket szeretik, itt strandolnak, itt fizetnek
IFA-t az Önkormányzatnak.
- A legfontosabb, sokan itt öregedtünk meg,
itt lakunk, azért építettük, ( két kézzel )
szépítettük a partot, hogy unokáink itt
élvezzék a Balatont, mint régen mi és a
gyerekeink is.
Köszönet a lehetőségért, Henczler József
és Családja,
unokáink: Karina, Júlia, Ági, Vince

József Henczler (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#112

Ami most itt megy az a turizmus lassú felszámolása
A kis mahamszallasokat tönkre tegyék és a haveri kör szállodáit hozzák helyzetbe.
Az ilyen polgármester pont a települése ellen tesz és nem a telepuleseert.Nwzzen körbe Fonyódligeti és Siófok Sóstónal ahol a teraszról ugranak a Balatonba a tulajok.
Persze ez nem probléma

András Tábori (Nagykanizsa, 2023-08-25)

#113

Gyermekkorom óta B.mária és B.fenyvesre jellemző, hogy a kis utcák végén lejárók vannak. Ezeket a lejárókat az utca lakói rendszeresen gondozzák. Rendszeres sétáim alkalmával azt tapasztalom, hogy mindenki óvja a természetet, a nádas élővilágát. Nemhogy ártana a lejáró, hanem gondozás, odafigyelés alatt vannak a nádas lakói és nincs elhanygolva a környezet. A másik indok, nincs elegendő szabad strand kapacitás, ennyi nyaralónak. Én ebből (csendes, nyugodt strandolási lehetőség közel az ingatlanhoz)inkább egyediségre hivatkozva előnyt próbálnék kovácsolni a két településnél és nem arra törekednék, hogy a többi városhoz hasonlítsak, ahol már csak tömegnyomort elviselő szabadsdrandok vannak. Ide más réteg jár pihenni. Ezt nem szabad kiengedni a kezéből egyetlen vezetőnek sem, ha tudja milyen egyedi érték van a kezében. Aki ezt nem tudja megbecsülni, nem való felelős beosztásba.

Nóra Kováts (Pécs , 2023-08-25)

#114

Aláírom, mert a stégbejárok nem veszélyeztetik a nádas állapotát negatívan.

Csilla Sebő-Käfer (Szentendre, 2023-08-25)

#115

50 éve használjuk a lejárókat, mert szükésg van rájuk. A nagystrandok így is túl zsúfoltak a szezonban. Szeretjük a Balatont és Balatonfenyvest. Őrizzük meg olyanak, amilyennek megszertük!

Csaba Mogyorósy (Kaposvár, 2023-08-25)

#117

A helyi közösségek védelme fontos nekem. Másrészt az utca közössége eddig is gondos gazdája volt a lejárónak és a nádasnak, partnak is.

Zsuzsanna Bálint (Páty, 2023-08-25)

#118

Egyetértek a petíció céljával.

Csilla Szalontai (Környe , 2023-08-25)

#125

Rendszeres használója vagyunk a stégnek,ami rendezett ,szépen karbantartott ,és egyetértek a petícióval !

Veronika Mrva (Miskolc, 2023-08-25)

#126

Rendszeres használója vagyunk a stégnek.
Nem okoz kárt a nádasnak .
Egyet értek a petícíóval

Patrik Mrva (Miskolc, 2023-08-25)

#128

Aláírom, mert közel 50 éve járunk le a Balatonra az utca végi stégen, a vasút túloldaláról járunk le. Már egy nagy pofont kaptunk azzal, hogy a vasúti hangfal megépítésével megszüntették az átjárásunkat, csak nagy kerülővel tudunk lejárni. Az utca végi stég megszüntetése újabb nehézséget jelenteni, a víz nagyon távolról lenne csak megközelíthető.

Csiszár Istvánné (Pécs, 2023-08-25)

#133

Szeretem Balatonfenyvest ,különösen a Madár nevű lejárókat,itt nagyon jókat lehet uszkálni !
Szeretném ,ha úgyan îgy maradnának meg a lejárók !!!!!

Szilárd Sziklai (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#134

Ezek a lejárók adják Balatinfenyves báját,hangulatát.

Adrienn Németh (Budapest, 2023-08-25)

#137

Lombár úr a Fidesznek,és a NER- nek akar megfelelni,no és a helyi mutyikról ne beszéljünk…..
Sokasodnak a kocka csúf társas nyaralók,és fogyatkoznak a gyönyörű fenyőfák,pusztítják a nádast…..hol vagy régi Fenyves??? nem talállak😞

Judit Hajdu (Budapest, 2023-08-25)

#138

Egyetértek minden szavával!

Tulák Andrásné (Kaposvár, 2023-08-25)

#140

Aláírom, mert kiemelkedően fontosnak tartom, hogy a Balaton elérhető legyen mindenki számára. A stégek véleményem szerint egyáltalán nem zavarják a tó ökoszisztémáját, megszüntetésükre semmi szükség.

Petra Dömötör (Budapest , 2023-08-25)

#142

Nem okozza a lejárónk a nádas pustulását. A lejáró biztonságos megközelítést ad a fürdéshez.

Gábor Balogh (Nagykanizsa, 2023-08-25)

#143

Ide járunk minden évben nyaralni, csendes nyugodt, csodálatos hely

Sándorné Simon (Budapest, 2023-08-25)

#144

szeretnem ha a gyerekeim is itt ismerjék meg a balatont

Netta Tóth (Eger, 2023-08-25)

#146

A több mint 50 éve fennálló, közös használatú lejárók nem károsítják a nádast, viszont hozzátartoznak a Balaton képéhez.

Gabriella Fekete (Vác, 2023-08-25)

#147

Támogatom a lejáró fennmaradását.

Imre Dr Szabó (Táborfalva, 2023-08-25)

#148

Mert így lehet megvédeni a természetet a legkisebb károsítással!

Emese Juhász (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#149

Aláírom, mert nem értek egyet azzal a szándékkal, amely a lejárók megszüntetését célozná.Ezek a lejárók nem veszélyeztetik sem a nádasokat sem azok élővilágát!

Péterné Lestyán (Pécel, 2023-08-25)

#150

Nem egy ember érdeke hanem több százé!

Peszlegné Mária (Nagykanizsa, 2023-08-25)

#152

Egyetértek

Dezső Balogh (Balatonfenyves , 2023-08-25)

#154

Mert

Attila Bozsó (Nagykanizsa, 2023-08-25)

#161

Álláspontom szerint a 21 madár utca mintegy 50-60 éve fennálló közös használatú utcai lejáró és stégei semmilyen módon nem okozzák a nádas pusztulását.

Réka Farkas-Kovách (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#162

A sok éves családi nyaralásokat tennék tönkre. Érvényét vesztené a nyaraló!

Regina Baranyi (Budapest, 2023-08-25)

#163

Gyermek korom óta nyaralunk Balatonfenyvesen és fontos,hogy óvjuk vigyázzunk rá.Számomra a nyugalom szigete

Àgnes Halmosi (Győr, 2023-08-25)

#164

Teljes mértékben egyetértek vele.

Péter Máté Dr. Kelemen (Zalaegerszeg , 2023-08-25)

#165

Egyetértek a zdeményezéssel.

Zoltán Kováts (Pécs, 2023-08-25)

#167

Madár utcában van nyaralóm már 21 éve és szeretnék még sokáig idejárni pihenni ugyanazokkal a feltételekkel mint eddig.

Erzsébet Sárváriné Fényes (Nagytarcsa, 2023-08-25)

#169

A petíció minden pontjával egyetértek!

Éva Jasper-Vlaics (Balatonfenyves, 2023-08-25)

#172

Egy közösség építése az összefogásról szól, nem az egyoldalú döntésekről.

Tamás Pintér (Várpalota/Balatonfenyves, 2023-08-26)

#174

A madaras útcai lejárók sok emberrel csökkentik,az Alsói szabad stand zsúfoltságát és inkább megoldást kellene találni a hivatalossá tételükre!!!!!

Tibor József Pankász (8646, 2023-08-26)

#179

Madárutcai nyaralóm van. Itt nőttek fel gyermekeim. Életünk fontos emlékei köthetők a ségen eltöltött pillanatokhoz. Mindig a felelős használat és természetvédelmet szemelőtt tartottuk.

Szilvia Tóthné Mrva (Eger, 2023-08-26)

#182

A petícióban feltett kérdésekre szívesen olvasnék érdemi válaszokat.

Kornélia Nagy (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#191

A stégek, nem tesznek kárt a környezetben.

Miksa Dlauchy (Szentendre , 2023-08-26)

#194

Tulajdonos vagyok, és nem értek egyet a balatonfenyvesi ingatlantulajdonosok egy részének ilyen hátrányos helyzetbe hozásával. Antidemokratikus és önkényes lépés.

Melinda Géger (Kaposvár, 2023-08-26)

#195

A peticióval egyetértek aláirásommal támogatom

Zoltán Tamási (Gyenesdiás, 2023-08-26)

#197

Nyaralótulajdonosként érint és egyet értek a petícióval

Krisztina Márfi (Budapest, 2023-08-26)

#200

A feleségem nevén ugyan, de én is nyaralótulajdonos vagyok, 30 éve nyaralunk ott és azóta a nád területe csak növekedett.

Füzes Richárd (Pécs, 2023-08-26)