Fogjunk össze a békés közbeszédért!

Hozzászólások

#3811

Tökéletesen egyet értek.

Tibor Norbert Papp (Budapest, 2021-12-29)

#3813

Ami történik az már tarthatatlan! A véleményformáló értelmiségnek igenis ki kell állni és meg kell szólalni!!!

Zsolt Kertész (Győr, 2021-12-29)

#3814

Aláírom, mert egyetértek vele

Gábor Ádám (Miskolc, 2021-12-29)

#3823

Ideje emberségesen beszélni egymással

Katalin Rakovszky (Diddillibah , 2021-12-29)

#3824

.. jó lenne újra úgy beszélgetni barátokkal, rokonokkal, kollégákkal, hogy az eltérő álláspontok miatt ne kelljen sunnyogni, ne kelljen attól tartani, hogy utána mocskos fideszesnek, baloldalinak, vagy egyéb csúnya valaminek nevezzenek, vagy nevezzük a másikat. Az EMBER maradjon EMBER!

Richárd Meixner (Dág, 2021-12-29)

#3825

1. Aláírom, mert a közélet sok szereplője sérti az emberi méltóságot - ezt én nem szeretném. 2. Aláírom, mert a médiát uraló trágárság rossz mintát ad a fiataloknak - én ez ellen vagyok.
3. Aláírom, mert a gyűlöletkampány megalázza azt, akinek a nevében teszik - ez nem szeretet.
4. Aláírom, mert az ország nem lehet ennél megosztottabb - érdek helyére kerüljön érték.
5. Aláírásom nem ellenük szól, hanem értünk és értük is. Hiszem, ha sokan akarjuk, kevesebb lehet a testi és lelki éhségben szenvedő.

Ferenc Vizsy (Mosonmagyaróvár, 2021-12-29)

#3826

Aláírom, mert keresztény emberként nehezen viselem a szándékosan gerjesztett indulatokat, amelyek mögött nagyon sokszor semmilyen más meggyőződés nincs. Aláírom szakemberként, mert nehezményezem, hogy a család és szexualitás problémakörét egyesek tematizálni akarják úgy, hogy ebben sem közmegegyezés, sem tudományos háttértapasztalatuk nincs. Aláírom magánemberként, mert nem értek egyet azzal, hogy a kultúránk része lett a személyeskedés.

Simon Attila (Sopron, 2021-12-29)

#3827

Szeretném ha a gyermekem egy olyan országban nőne fel ahol az eltérő véleményeket egymást tiszteletben tartva vitatják meg ha erre egyáltalán felmerül az igény.

Róbert Kollát (Nagymaros, 2021-12-29)

#3828

Aláírom mert elfogadhatatlan szint alá süllyedt a kozbeszed ami mérgező hatású mindenki lelkére

Mihály Szabó (Gyöngyöshalász, 2021-12-29)

#3829

Elkeserít a sok indulatos, hitvány gyalázkodás ami a közéletet uraló stílus sajátja.

Gábor Csekő (Budapest, 2021-12-29)

#3832

Elegem van a mai közbeszéd állapotából, amely hatással van a társadalom egészére. Amilyen a politikai stílus, olyan az ember. Különösen a közösségi oldalakon.

Andras Toth Tozzi (Budapest, 2021-12-29)

#3834

Tetteket lehet minősíteni, embert ne.

Zoltán Kis (Espoo, 2021-12-29)

#3835

Mélységesen egyetértek.

Magdolna Petresné Lutz (Pécs, 2021-12-29)

#3838

Én is ártalmasnak találom a szavak mögött rejlő indulatosságot.

Péter Drótos (Budapest VIII., 2021-12-29)

#3840

Teljesen egyet értek, de kishitű vagyok, nem hiszem, hogy lesz változás. Nagy a túlerő.

Jánosné Szabó (Berhida, 2021-12-29)

#3841

Aláírom, mert borzalmas a közbeszéd. Csak köszönet jár a petíció indításáért.

AntóniaKöszönöm, hogy Kiss (Budapest, XIV., 2021-12-29)

#3845

Aláírom, mert a manapság uralkodó közbeszéd stílusa elviselhetetlen, kulturálatlan, otromba, nyers, kirekesztő. A petíció gondolataival teljes mértékben egyetértek

Zoltán Szigeti (Budapest, 2021-12-29)

#3846

A nyelv több, mint pusztán az üzenet kódolásának módja. A nyelvhasználat minden körülmények között hordoz metakommunikációs elemeket. Még egy tudományos okfejtés esetén is, de különösen olyan esetekben, amikor a közlő érzelmi reakciókat akar kiváltani a befogadóban, ezzel segítve a közlendője interiorizálását. A közbeszéd egy ilyen terület. Viszont a nyelv nem egy olyan eszköz, amivel célba lehet lőni. Az érzelmi reakciók másodlagos konnotációkat is aktiválnak, megerősítenek vagy épp gyengítenek a befogadóban. A nyelvbe kódolt agresszió soha nem áll meg ott, ahova lőttek vele. Álatánosan a társadalom toletanciáját csökkenti, egyénileg a befogadóban a közlés céljától független, de benne kapcsolódó módon jelen lévő elutasító attitűdöt erősíti. Másképp fogalmazva, mindeféle relatív másság elleni elutasítást erősíti. A károkozásához nem fér kétség. Ez egy nagyon könnyen terjedö, de nagyon nehezen megfordítható jelenség.

Zoltán Zörgő (Miskolc, 2021-12-29)

#3851

Nem értek egyet a kirekesztéssel, a meg különböztetéssel, az agresszióval, a bántalmazással, a tiszteletlen beszéddel és viselkedéssel. Mert gyerekeinknek, unokáinknak egy tisztább, szebb, tartalmasabb jövőt szeretnék!

Ibolya Demeter (Göd, 2021-12-29)

#3853

Egyetertek ezekkel a celokkal maximalisan.

Zsolt Dr. Palkó (Érd, 2021-12-29)

#3856

mert nem abba korlátozott gondolkodás módba akarom a gyerekeimet felnevelni amiből igyekeztünk kifele haladni mikor én gyerek voltam.

Gabi Nagy (Perenye, 2021-12-29)

#3858

Aláírom, mert egyetértek a megfogalmazott céllal.

Gabriella Varga (Budapest, 2021-12-29)

#3863

Egyetértek a petícióval, nehezményezem a közbeszédben eluralkodott trágár beszédet. Úgy gondolom, hogy példamutató magatartással és tiszteletteljes fogalmazással, még ha nem is szenzációhajhász, előbbre lenne az ember, az ország, a nemzet, a világ.
Most a karácsonyi ünnepek alatt vetítették Béres József életéről szóló filmsorozatot, ami jó példája volt ennek!

Gábor Gál (Barcs, 2021-12-30)

#3866

Egyetértek a petícióval.

Ringwald Gábor (Budapest, 2021-12-30)

#3867

... kezdetben meghökkentett, majd később bosszantott, mára zavar, felháborít és elszomorít... Nem lehet és nem is szabad, hogy bárkiből, akárkiből Döglégy váljon és ezt akaratlanul is, folyamatosan "fogyasztani kelljen"!

Zsolt Zámbó-Kiss (Budapest, 2021-12-30)

#3877

Teljesen egyetértek a petíció szellemiségével

Jenő Pelle (Vác, 2021-12-30)

#3879

egyezik a felfogásommal

Emmy Józsa T. (Budapest, 2021-12-30)

#3880

Aláírom, mert békésen, kulturáltan is ki lehet fejezni magunkat, személyeskedés, trágár szavak és egymás negatív minősítése nélkül. Csak úgy lehet bármiről megegyezni, és bármiben előre jutni, ha mindig a kérdéses dolgokkal, az ellentét tárgyával foglalkozunk, nem egymás személyével, és a problémák megoldását keressük, nem egymás lejáratására törekszünk. Így sem mindig sikerül megegyezni, de sokkal nagyobb esély van a megoldásra.

András Mészáros (Veszprém, 2021-12-30)

#3883

40 éves vagyok, és nem értek egyet sem ezzel a petícióval, sem a vallási alapú alapú hittel.

Nem vagyok Istenfélő,
nem vagyok Istenhívő,
nem vagyok Istenkereső.

(A hármas tagolás és a nagybetű az egy gesztus, ami abból adódik, hogy értékválasztás szintjén oda tudok hívők mellé állni. Egy bizonyos pontig legalábbis igen. Pár éve voltam egy temetésem, ott a Miatyánkot mondtam együtt a többiekkel, mert az szolidaritás-jelleggel belefér, a Hiszekegyet viszont nem, mert az már hazugság lett volna. Az már nem fér bele.)

Jelenlegi formájában ezzel a petícióban nem tudok egyetérteni. Olyan az egész szöveg, mintha azt akarná üzenni, hogy ne sértsünk meg senkit. Nem ismerem a Bibliát behatóan, nem is tervezem, hogy elovassam, mert nekem a kapaszkodóim a könyvespolcomon, az agyamban és a lelkivilágomban vannak. Egy Reisinger János által szerkesztett,füveskönyv-jellegű idézetgyűjteményt viszont olvastam belőle. Nekem abból nem jön le az, hogy ne sértsünk meg senkit. Amennyit én ismerek a Bibliából, az alapján azt mondom, hogy ez a "ne sértsünk meg senkit", ez nem a Szentírás (ez most itt megint egy gesztus, kéretik nem többet beleértelmezni, köszönöm :), hanem a PC, tehát a politikailag korrekt beszédstílus, ami mostanra szerintem többet árt a világnak, mint amennyit segíteni akart eredetileg.

Ezért nem értek egyet a petícióval, így, ebben a formájában legalábbis nem. Gundel Takács Gábort idézve: „ Ez egy butaság, de legalábbis átgondolatlan kommunikáció. ” Ő elvileg egy másik nyilatkozatról beszélt, nem erről, de erre is igaz... :D

Szerintem, ha valaki
- primitív,
- alulszocializált,
- személyiségzavaros,
- vallási fanatikus,
akkor mindenen meg fog sértődni,
ami nem tetszik neki. Akkor azt én tartsam tiszteletben, hogy ő szeret hazudni?
Milyen alapon?
Miért kéne nekem mások hazugságaihoz, akár hallgatólagosan is, de asszisztálnom?

Az elmúlt 10 évben az a 4 csoport, amit felsoroltam, nagyon nagy támogatást kapott az országban. Úgy hívják a támogatásokat, hogy facebook, instagram, fidesz. A face és az insta eleve úgy lett kifejlesztve, a fidesz pedig azáltal marad hatalomban, hogy a hazugságokat jutalmazza, ezáltal személyiségzavarokat okoz, mert az emberek köré olyan buborékokat képez, amelyeket régen az óvoda funkciója volt lebontani. Régebben az óvoda jelezte, hogy "nem lesz mindig buborék, tehát nem lesz mindig Anya, meg Apa, és nem fog minden tetszeni, de attól még azok nem fognak eltűnni, leszel szíves elviselni. Ennyi volt tömören az óvoda lényege, és ezt hívtuk úgy, hogy "szocializáció".

Ez a facebook, az instagram, és a fidesz után bő 10 évvel már sok ember számára sértő...
Akkor ne mondjam?
Miért ne mondjam?
Ha ő hazudik, akkor köteles vagyok hazudni én is?
És mi lesz majd a következő igénye? Ha vissza akar mászni a fára, a civilizáció előtti időszakba, mert akkor nem gondolkodnia, akkor majd köteles leszek lehúzni az agyamat a vécén? Köteles lennnék azt tartani építésnek, békének, meg emberségnek, hogy primitív, vagy alulszocializált, vagy személyiségzavaros, vagy vallási fanatikus embereknek bólogatok mindenre? Meg mosolygok hozzá? Meg szívecskézem, meg lájkolom? Szerintem ez tőlem nem elvárható...

Ezért nem értek a petícióval,
jelen formájában ez olyan,
mint a PC-beszédstílus.

Az eredeti szándékot értem,
és az jó,
de ez így nagyon mellément...

Gundel Takács Gábort idézve:
„ Ez egy butaság, de legalábbis
átgondolatlan kommunikáció. ” :)

Ferenc Szívós (Celldömölk, 2021-12-31)

#3888

Egymás megértése csak beszélgetések - akár viták - alapján történhet. A magyar nyelv végtelenül sokszínű és alkalmas minden érzelmünk kifejezésére. Ezt kell használnunk, ezt használnunk kell.

Gábor Mayer (Dunaharaszti, 2021-12-31)

#3892

Felháborító ez trágár beszéd.

Lukács Huszár (Nádudvar , 2022-01-01)

#3900

Aláírom, mert alapvető értéknek tekintem a kulturált, kapcsolatokat építő kommunikációt négyszemközt és közéleti megnyilvánulások során egyaránt.

András Berthóty (Piliscsaba, 2022-01-03)

#3905

Egyet értek vele

Lencsés Mari (Barcs, 2022-01-03)

#3906

Egyetértek a levél felhívásával.

Hajnalka Nyíri (Budapest XV., 2022-01-03)

#3909

Alaírom, mert azonos a véleményem. Sok ember, elvakultan azonosul a 12 év, "megmondó" emberei nyilatkozatával, a statisztikák torzított adatait elfogadja!!!!!!

Szigethy Adamne (Budapest, 2022-01-03)

#3910

Aláírom,mert szeretném,ha mindez megvalósulhatna!
Szüksége van erre minden embernek! Az élhetőbb életért.

Éva Kepe (Lenti, 2022-01-03)

#3914

Aláírom mert, a gyűlölet mérgező. Ebben az országban pedig jelenleg: ,,ember embernek farkasa,,

Ildikó Kiss (Budapest, 2022-01-04)

#3921

Barhács Éva

Éva Barhacs (Budapest, 2022-01-04)

#3923

Egyetértek

Istvánné Pomozi (Budapest, 2022-01-04)

#3925

Egyetértek, támogatom

ISTVÁN CSABA POMOZI (Budapest, 2022-01-04)

#3926

Egyetértek

Eszter Murányi (Balatonszemes , 2022-01-04)

#3929

Nagyon zavar a közbeszéd eldurvulása

Antalné Dr Lovas (Budapest , 2022-01-04)

#3936

Teljes mértékben egyetértek ezzel a petícióval!

Andrea Schulek (Budapest, 2022-01-05)

#3945

Aláírom, mert mélységesen egyetértek vele. Sajnos van, hogy nem figyelek rá, és én sem a megfelelő stílusban beszélek másokról. Ez helytelen és igyekszem tenni ellene.

Miklós Gerzson (Szentkirályszabadja, 2022-01-05)

#3951

Mélységesen egyetértek a petíció tartalmával,évek óta zavar ahogy beszélnek egymással,egymásról nemcsak a közéletben,hanem a magánéletben is az emberek.

Zita Almási (Budapest, 2022-01-06)

#3956

Mindannyian ugyanarra vágyunk, ugyanazok a szükségleteink: valójában mindannyian egészségesek akarunk lenni, bizalommal szeretni és szeretve lenni. És ahányan vagyunk, annyiféle stratégiával próbáljuk elérni ezeket. Tehát egyet nem értve is lehetünk jelen egymás számára empátiával, s hallgathatjuk meg egymást. Nagyon vágyom erre!

Csilla Török (Budapest, 2022-01-06)

#3961

Aláírom, mert igaza van Gundel Takács Gábornak: Szó szerint szégyenletes az a példa (kép~), amelyet politikusaink mutatnak, valamint amely átgyűrűzött az általános közbeszédbe. Ez tűrhetetlen, és ez a elsősorban a kormány sara.

Mátyás M. (Győr, 2022-01-08)

#3963

Aláírom, mert a kirekesztő sértő megjegyzéseket ellenzem és elitélem akik ilyet cselekednek!

Jánosné Ágnes Simon (Pomáz, 2022-01-08)

#3970

Végre egy olyan kezdeményezés, ami nem valaki(k) ellen irányul, hanem minden józanul gondolkodó embert párbeszédre hív.

Olivér Zagyvai (Miskolc , 2022-01-11)

#3974

Nagyon pozitív kezdeményezésnek tartom! Örülök, hogy vannak, akiknek ez eszébe jutott!

Edit Subicz-Marsi (Budapest, 2022-01-16)

#3976

...szomorú a sok indulatos gyalázkodás, ami a közéletet minden nap uralja....!.

Fekete István (Budapest, 2022-01-17)

#3981

Aláírom, mert a gyermekeim azt fogják hinni, hogy ez a stílus normális, pedig nem az. Mert a közszereplőnek példát, jó példát kell mutatnia Mert beszédünk minősége kifejezi intellektusunkat, a szellemi szintünket.

Anita Molnár (Szeged, 2022-01-23)

#3984

Egyetértek vele

Imre Veres (Dublin, 2022-01-28)

#3989

Fontos!

Nürnberger Noé (Budapest, 2022-01-29)

#3995

Mert szeretném, ha a gyerekeim, unokáim már nem ezt tapasztalnák ami most van.

Ildikó Janszkyné Kőszeghy (Szalánta, 2022-02-06)

#3996

Elegem van trágár,ellenségeskedést szító megnyilvánulásokból, lég inkább a közéletben, nagy nyilvánosság előtt.
Az efféle beszéd a kultúra szemete, és ugye A SZEMETELÉS TILOS !
Büntetést érdemel, és közügyektől való eltiltást !

Péter László (Putnok, 2022-02-07)

#4000

Schlosser Karoly

Karoly Schlosser (Putney, 2022-02-18)



Fizetett hirdetés

3000 embernek fogjuk hirdetni ezt a petíciót.

Tudjon meg többet...