Gyermekeink jogaiért


Vendég

/ #5

2016-03-08 12:04

1. Természetesen nem a NOSZ fogja képviselni a szülőket amblock és egy átlag gyereket nevelő szülő minket SNIs szülőket sem tud képviselni, hisz ok, hogy egy átlag gyerek is szenved (nekem van egy lányom is, jó fejű kitűnő, de nem bírta az átmenetet alsóból felsőbe), de az SNIs visszásságok még égetőbbek. Hogy ki képviselhetne minket nem tudom, ezzel lehet, hogy nem leszek népszerű, de egész más gondja van egy autinak és mondjuk a diszes gyerekeknek, sok térren egy és ugyan az, de sok téren más.
2. Fiam Beszédfogyatékos diszfáziiás, memória és utóbbi felülvizsgálaton kérésemre a diszkalkulia gyanumat figyelemzavarral helyesbítették. 3. osztályos 3 iskolába járt eddig, az első egy állami de montessori módszerrel működött 2011-ig ez sorvad sajnos, ekkor még nem volt SNI de a montessorinak pont az a lényege, hogy a gyerek a saját tempójában tanuljon ami 2011-ben lányom osztályában még megvalósult egy másik tanítóval 2013 ban fiamnál akinek szüksége lett volna rá nem, így lemaradt. Ebben az iskolában az utazó gyógypedagógus egy aspergeres gyereknek nem segített semmit, ma ez a gyermek otthon oktatott, és köszöni jól van. Velünk is jól kitolt a hölgy mert visszatartotta a kérelmemet a Ped. Szakszolghoz, mert nem csak beszédgondja volt már akkor sem és Beszédvizsgálóba kényszerített minket, mindegy végül de akkor nagyon nagyon nem esett jól ahogy bánt velem. Fejlesztő pedagógust kapott a gyerek hosszas könyörgésemre decembertől, ezért imád olvasni. Logopédiai ellátást kapott, bár ezzel a hölgyel fiam nem volt együttműködő. Viselkedése miatt eltanácsolták a gyermeket (ha igazságtalanság éri dührohamot kap, és már megtanultam kezelni egy amerikai módszer segítségével, a suliban ezt nem fogadták el sőt...) A második iskolája egy direkt kis létszámú suli, ami a XI. kerületben nem volt -ekkor még mindig nem volt SNI amikor megtaláltam, szeptembertől vált azzá, és 2.án ott pörögtek, hogy a 2 napos iskolájába járhat-e a gyerekem. Itt ugyan megkapta a heti 3 logopédiát, az előírtat, de a nyugdíj korú hölgy versenyzett velük és fiamat pszichológushoz küldte mondván súlyosan kudarckerülő, na persze még jó, hogy ő nyer..., alapozó is volt az iskolában, azonban itt sem fogadták el igazság érzetét, nagyon poroszos volt az iskola a tanítónő felsős módszerekkel oktatott (egyes ha megmukkant az órán, mert társa rávágott a kezére), differenciálni 6 gyereket sem volt képes (Amerikai Alapítványi Iskola -ortodox zsidó). A 3. iskolája egy szegregált ADHDsoknak létrehozott intézmény a Gyermekház, ide úgy jöttünk, hogy nincs logopédus, tehát heti 3 előírt helyett heti egyet fizetek, de minden nap gyakorlunk, mint ovis korában anno, és csodásan fejlődik, a novemberben megállapított figyelemzavarát pszichológus itt el fogja elvileg látni, bár a papírra vártam hónapokig, mire kiderült, hogy technikai okok miatt nem tudják postázni, ezért lekéstem a fél évi órarend készítést, bízom benne, hogy azért kap majd ellátást, igaz a pszicho is mondta, hogy csoportos ergo nem sokat ér. Gyógypedagógus viszont foglalkozik vele, engem nem érdekel annyira hogy játszanak mert fiamnak pont ez a fontos. Itt olyan tanítónője van, aki elfgadja igazság érzetét, vita során meghallgatja őt is, itt szeret végre lenni, bár azt mondaja felsőtől váltani fog, mert az ADHDs gyerekek ha kamaszok nagyon durvák, (már most is, harmadikban) és nem akar köztük lenni. A fejlesztésre rajz óráról vitték el, és kérte, hogy ne vigyék, mert szereti az órát. Most szemműtét miatt otthon van, azért majd próbálok valamit csinálni.
3. A XI.kerületben tudom, hogy másodikig van logopédiai iskola, tehát már egy évre nem írattam be, beszédfogyatékosokat egyetlen iskola fogadhat a kerületben, ami a mi körzetink, és jó iskola hírében van, viszont 33.nak vennék fel és azt köszönöm nem kérem a memória zavarral kűzdő gyerekem már elsőben is lemaradt 29 fős osztályban. Így Zuglóba járunk. A befogadót bevittem simán elfogadták. Első alkalommal pörögtek csak az iskolán, de szerencsémre a titkárnő pont akkor írta fel a rendszerbe, hogy fogadhatnak beszédfogyatékos gyereket.
4. A pénzt nem látom, és a 8.projektről sem hallottam.
5.Tudom, hogy a kormánynak van most pár munkacsoportja, de ez csak dísz. Aki létrehozta a Gyermekházat például az ebben az iskolában ma is működik, hogy emberségesen bánnak az ADHDs gyerekekkel, ami ugye máshol nem valósul meg.
6. Még nem tudok ehhez hozzászólni, bár igaz beszédfogyatékos kóddal sok helyre többek között az első suliba sem vennék vissza.
7. Már írtam, hogy fejlesztőt bár papír nélkül fél év alatt könyörögtem ki első osztályban, másodikban volt logopédus és mozgás fejlesztés, idén a mozgást mi intézzük INPP ezért nem is lehetne alapozózni, amit már csak az elsősők kapnak az iksolában a magas létszám miatt, logopédus nincs, gyógyped és pszicho van ez utóbbit még nem kapja.
8. Nem találkoztam ilyennel. Egyébként a szülőket arról is téjékoztatni kéne, hogy a tantárgyi felmentéseket csak akkor kapja meg a gyerek, ha az igazgatónak külön leírja a szülő még egyszer, ami a szakértőiben van. Ez bürokráciai baromság, és én sem tudtam róla, saját bőrömön évvégén tapasztaltam meg.
9. Nem kapok emelt CSPt nem jár, csak a fél árú étkezés. Mi szerencsés helyzetben vagyunk, mert férjem jól keres 4 éves kora óta jár terápiára rengeteg pénzt költöttünk már erre.
10. Nyílván nincs elég ilyen munkahely most egy kávézót nyitottak és autisták gyártanak valami csokit például. Én diszlexiás vagyok, egyetemet már nem tudtam elvégezni (akkoriban én csak a hülye gyerek voltam még nem volt ez tudott, viszont nem bírtam az anyagmennyiséget), így most munakhelyem nincs igazán, vállalkozó féleséget viszek, illetve családi kapcsolat révén tudok dolgozni szerencsésen 4 órában.
11. Ehhez sem tudok hozzászólni, tapasztalatom nincs.
12. A CSOK egy csókosoknak való kedvezmény nem a poornépnek szól ez nyílvánvaló. Jó lenne, ha az oktatást normalizálnák én ezt szeretném.