A forgalombénító budakalászi csomópont megoldásáért!
Fviktor76 |
/ #14 Re:2013-09-13 21:45#9: Sam - "Szerintem jo megoldas lehetne a HEV alatt vagy folott vezetni az utat, az mindent megoldana" Az a baj, hogy ez a kereszteződés jelentős helyközi forgalmat bonyolít le. Végső megoldás az M0 tovább vezetése lenne, de az még jó pár év, és sok kisebb beruházás nélkül semmit se érne. 1. M0/11/Madaras áruház körforgalom kiváltása. Szentendre felöl aki behajt a körforgalomba, biztosan felmegy a hídra, tehát közvetlen feljutással nem kén elsőbbségadásra kényszeríteni naponta többezer embert. 4. Amikor 1978-ban elkezdték építeni a "Kádár-lakótelepet", akkor épült meg az új 11-es út, addig az Budakalászon át haladt, a Budai út-Szentendrei út útvonalon. Innen maradt meg szerintem a régi főút vonalvezetése a kereszteződésben. A lakótelep terveiben kétszintű kereszteződés szerepelt a Pünkösdfürdő utcánál a 11-es út és a HÉV fölött/alatt (pontosan nem tudom), de 1983-ra elfogyott a pénz. A lakótelep felépült (úgy, ahogy, de ez még egy mise), viszont a normális csomópontból semmi se lett...pedig kéne.
Mi van most? Van egy zsúfolt HÉV-ünk, ami a Lenfonónál reggelente már tömött. (Előző munkahelyemre HÉV-vel jártam, és Pomázról a 7.23/33/48/8.01-es HÉV-ek valamelyikével mentem). Sűríteni nem lehet, mivel a békási betétekkel együtt a csúcsideji 4-6 perces sűrűség az átjárók miatt a környéket teljesen bedugítanák. Van egy tárgyi kereszteződésünk, amin ha az ember reggelente túljut, be tud menni akár az óbudai temetőig is. Visszafele délután van gond, oda a korábban említett lámpaprogram változtatás szükséges, illetve +1 forgalmi sáv a körforgalomtól a csomópontig a Szentendrei útra, hogy a Budai útra fordulók ne akadályozzák a Pomázi útra fordulókat, igy a Pomázi út felé akkor is lehetne zöld, ha onnan a visszairány engedélyezett. Viszont van egy 11-es út, ami vagy a felüljárótól vagy Békásmegyer határától a Pünkösdfördő utcáig áll. Miért? A válasz egyszerű. Pest felől régen Békásmegyer csak az Árpád hídon át, dél felöl volt megközelíthető, Most a Megyeri híd felől is. Tehát van egy folyton pirosat mutató HÉV átjáró a belső lakótelep felé, megspékelve, hogy az NKH közlekedésbiztonságra hivatkozva, 5 km/h-s sebességű áthaladást engedélyezett a HÉV-eknek, tehát még többet van zárva a sorompó. És van egy rövid zöldidős balra fordulás a Duna felöli lakótelep felé, ami szintén visszaduzzasztja a 11-es utat. Hozzátesszük, hogy a már említett Megyeri-hidra feljutás is legalább 10 perc reggel és délután, sőt ez utóbbi sokszor vasárnap is. Összefoglalva a forgalmi helyzetet. 1. Sokan nem menek át a Megyeri hídon, mert a nagyobb dugó ellenére is, a rövidebb út miatt érdemesebb bemenni az Árpád-híd felé. Reggelent egyébként a Váci úton a Tungsram előtt is dugó van, a szupeül összehangolt lámpaerdő miatt... 2. az 1. pont miatt sokan bemennek Budakalász felé, mert az gyorsabb. 3. Pomáznak van olyan része, ahonnan inkább Budakalász felé érdemes menni, mint Szentendre felé. Ha az ember bemegy Békásra, akkor mindenképp. 4. És még mindig ott van az Üröm irány, amivel nem tudunk mit kezdeni, amíg nem épül meg az M0, vagy a szitén tervezett Budakalász/Pomáz, részben közös elekerülő út.
Ezeket kéne mérlegelniük a közlekedéstervezéssel (a mi adónkból) foglalkozó "szakembereknek", és megérteni nekik valamint a települések vezetésének, beleértve a Főváros is, hogy regionális vonzatú promlémát nem lehet helyileg kezelni, hanem regionális összefogás kell az ügy érekében.
Elnézést, a hosszú írásért, de talán sikerült tágabb képet adni a környék problémáiról... Szép napot! Fontányi Viktor Pomáz |
|
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Apa és dúla együttes jelenléte a vajúdás és a szülés alatt a Nyíregyházi Jósa András Tagkórház Szülészeti és Nőgyógyászati Osztályán
573 Létrehozva: 2024-04-06
Az egyház a híveké és nem a politikusok játszótere: Balog Zoltánnak mennie kell.
1118 Létrehozva: 2024-03-21
Petíció Somos András műsorvezető visszatéréséért
2269 Létrehozva: 2024-02-25
Mondjunk nemet a csíki csendőrlaktanyára!
1268 Létrehozva: 2023-03-27
Összefogás a HÉV-en zaklatott kislányt védelmező apuka ügyében
49401 Létrehozva: 2024-02-07
Horgászok a Tóért! Horgásszunk újra a Határréti-víztározón!
315 Létrehozva: 2024-03-29
Legyen verseny a magyar média- és szórakoztatóiparban!
1545 Létrehozva: 2023-01-05
BRINGABARÁT VASÚTÁLLOMÁSOKAT!
1557 Létrehozva: 2024-03-04
A budaörsi Napsugár játszótér természeti, környezeti védelme
187 Létrehozva: 2024-04-16
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
5504 Létrehozva: 2023-07-26
Töröljék el a kötelező MESZK tagságot
4852 Létrehozva: 2024-03-03
Oladi játszótér megmentése
154 Létrehozva: 2024-04-09
Legyen állatorvosi ügyelet Pécsen
2977 Létrehozva: 2024-03-21
Élhetőbb Verőcét, mondjunk "NEM"-et a Gigaprojektre!
147 Létrehozva: 2024-04-01
FCI által regisztrált KÁJ, KAU és Kangal tenyésztők fülvágás tilalma alóli mentessége
239 Létrehozva: 2024-03-22
Apa és dúla jelenléte egyszerre a szülésnél a Szent Margit Kórházban
142 Létrehozva: 2024-04-24
Petíció az Útőrház utcai gyalogátkelő megépítéséért
114 Létrehozva: 2024-04-16
Teherforgalom korlátozása a 42-es főúton Berettyóújfalu és Ártánd között
113 Létrehozva: 2024-04-11
Esterházy Péter háza legyen alkotóház
112 Létrehozva: 2024-04-02
Felhívás, hogy az Országos Majorette Bajnokság igazán értékes és hiteles legyen
111 Létrehozva: 2024-03-24