A forgalombénító budakalászi csomópont megoldásáért!
Fviktor76 |
/ #14 Re:2013-09-13 21:45#9: Sam - "Szerintem jo megoldas lehetne a HEV alatt vagy folott vezetni az utat, az mindent megoldana" Az a baj, hogy ez a kereszteződés jelentős helyközi forgalmat bonyolít le. Végső megoldás az M0 tovább vezetése lenne, de az még jó pár év, és sok kisebb beruházás nélkül semmit se érne. 1. M0/11/Madaras áruház körforgalom kiváltása. Szentendre felöl aki behajt a körforgalomba, biztosan felmegy a hídra, tehát közvetlen feljutással nem kén elsőbbségadásra kényszeríteni naponta többezer embert. 4. Amikor 1978-ban elkezdték építeni a "Kádár-lakótelepet", akkor épült meg az új 11-es út, addig az Budakalászon át haladt, a Budai út-Szentendrei út útvonalon. Innen maradt meg szerintem a régi főút vonalvezetése a kereszteződésben. A lakótelep terveiben kétszintű kereszteződés szerepelt a Pünkösdfürdő utcánál a 11-es út és a HÉV fölött/alatt (pontosan nem tudom), de 1983-ra elfogyott a pénz. A lakótelep felépült (úgy, ahogy, de ez még egy mise), viszont a normális csomópontból semmi se lett...pedig kéne.
Mi van most? Van egy zsúfolt HÉV-ünk, ami a Lenfonónál reggelente már tömött. (Előző munkahelyemre HÉV-vel jártam, és Pomázról a 7.23/33/48/8.01-es HÉV-ek valamelyikével mentem). Sűríteni nem lehet, mivel a békási betétekkel együtt a csúcsideji 4-6 perces sűrűség az átjárók miatt a környéket teljesen bedugítanák. Van egy tárgyi kereszteződésünk, amin ha az ember reggelente túljut, be tud menni akár az óbudai temetőig is. Visszafele délután van gond, oda a korábban említett lámpaprogram változtatás szükséges, illetve +1 forgalmi sáv a körforgalomtól a csomópontig a Szentendrei útra, hogy a Budai útra fordulók ne akadályozzák a Pomázi útra fordulókat, igy a Pomázi út felé akkor is lehetne zöld, ha onnan a visszairány engedélyezett. Viszont van egy 11-es út, ami vagy a felüljárótól vagy Békásmegyer határától a Pünkösdfördő utcáig áll. Miért? A válasz egyszerű. Pest felől régen Békásmegyer csak az Árpád hídon át, dél felöl volt megközelíthető, Most a Megyeri híd felől is. Tehát van egy folyton pirosat mutató HÉV átjáró a belső lakótelep felé, megspékelve, hogy az NKH közlekedésbiztonságra hivatkozva, 5 km/h-s sebességű áthaladást engedélyezett a HÉV-eknek, tehát még többet van zárva a sorompó. És van egy rövid zöldidős balra fordulás a Duna felöli lakótelep felé, ami szintén visszaduzzasztja a 11-es utat. Hozzátesszük, hogy a már említett Megyeri-hidra feljutás is legalább 10 perc reggel és délután, sőt ez utóbbi sokszor vasárnap is. Összefoglalva a forgalmi helyzetet. 1. Sokan nem menek át a Megyeri hídon, mert a nagyobb dugó ellenére is, a rövidebb út miatt érdemesebb bemenni az Árpád-híd felé. Reggelent egyébként a Váci úton a Tungsram előtt is dugó van, a szupeül összehangolt lámpaerdő miatt... 2. az 1. pont miatt sokan bemennek Budakalász felé, mert az gyorsabb. 3. Pomáznak van olyan része, ahonnan inkább Budakalász felé érdemes menni, mint Szentendre felé. Ha az ember bemegy Békásra, akkor mindenképp. 4. És még mindig ott van az Üröm irány, amivel nem tudunk mit kezdeni, amíg nem épül meg az M0, vagy a szitén tervezett Budakalász/Pomáz, részben közös elekerülő út.
Ezeket kéne mérlegelniük a közlekedéstervezéssel (a mi adónkból) foglalkozó "szakembereknek", és megérteni nekik valamint a települések vezetésének, beleértve a Főváros is, hogy regionális vonzatú promlémát nem lehet helyileg kezelni, hanem regionális összefogás kell az ügy érekében.
Elnézést, a hosszú írásért, de talán sikerült tágabb képet adni a környék problémáiról... Szép napot! Fontányi Viktor Pomáz |
|
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Töröljék el a kötelező MESZK tagságot
5863 Létrehozva: 2024-03-03
Petíció a Magyarkanizsa község és Szabadka közötti buszközlekedésért
911 Létrehozva: 2025-04-25
KÖVETELJÜK a jogi, etikai és tudományos alapok felelösségteljes érvényesülését minden oltás tekintetében!
527 Létrehozva: 2025-04-30
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
407 Létrehozva: 2025-04-18
Petíció az Isaszeg és Dány közötti 3102-es út felújításáért!
394 Létrehozva: 2025-04-17
Kiállok a Veres1 Színház mellett!!!
380 Létrehozva: 2025-04-13
Húsvéti Nyilatkozat és baráti levél polgártársainkhoz - amicus curiae
320 Létrehozva: 2025-04-23
Állítsák le az RSzKF és egyéb "kétes diagnósztikai hibák" ürügyén az állatok válógatás nélküli legyilkolását, követeljük az életpárti és állatgyógyászati alternatívák bevezetését!
3712 Létrehozva: 2025-04-02
Helyi védelmet a Monor környékén élő védett és fokozottan védett növény- és állatfajok számára!
180 Létrehozva: 2025-04-28
Ne zárják be a jászberényi Fürkész Óvodát!
173 Létrehozva: 2025-04-21
Az állatok, a gazdák és a magyar vállalkozások védelmében – emberséges, etikus és független járványkezelést!
1276 Létrehozva: 2025-03-30
Ne csökkentsék a boldogi óvodai csoportok számát!
117 Létrehozva: 2025-05-09
Irodalomtörténészek állásfoglalása Takaró Mihály Széchenyi-díjjal történt kitüntetéséről
101 Létrehozva: 2025-05-02
Maxim Imola úszásoktatásának engedélyezésére való kérelem
92 Létrehozva: 2025-04-15
Biotermékeket a közétkeztetésbe!
90 Létrehozva: 2025-04-14
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6962 Létrehozva: 2023-07-26
Ne oltsák be a gyerekeket a szülő beleegyezése nélkül!
66 Létrehozva: 2025-04-15
NEM AKAROK SPORTLÉTESÍTMENYT , SEM BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOT A TERMÉSZET HELYETT!!!!!
801 Létrehozva: 2025-01-19
🚶♀️🚴♂️ Biztonságosabb Kéktó sétányt Délegyházán! 🧒🐶
58 Létrehozva: 2025-04-30
Petíció a Magyarkanizsa község és Szabadka közötti buszközlekedésért
57 Létrehozva: 2025-04-25