A forgalombénító budakalászi csomópont megoldásáért!

Fviktor76

/ #14 Re:

2013-09-13 21:45

#9: Sam - "Szerintem jo megoldas lehetne a HEV alatt vagy folott vezetni az utat, az mindent megoldana"

Az a baj, hogy ez a kereszteződés jelentős helyközi forgalmat bonyolít le. Végső megoldás az M0 tovább vezetése lenne, de az még jó pár év, és sok kisebb beruházás nélkül semmit se érne.

1. M0/11/Madaras áruház körforgalom kiváltása. Szentendre felöl aki behajt a körforgalomba, biztosan felmegy a hídra, tehát közvetlen feljutással nem kén elsőbbségadásra kényszeríteni naponta többezer embert.
2. Pomáz, Hősök terére körforgalom vagy lámbás kereszteződés.
3. Szentendre városkapunál, Pomáz felé balra hosszabb zöld.

4. Amikor 1978-ban elkezdték építeni a "Kádár-lakótelepet", akkor épült meg az új 11-es út, addig az Budakalászon át haladt, a Budai út-Szentendrei út útvonalon. Innen maradt meg szerintem a régi főút vonalvezetése a kereszteződésben.

A lakótelep terveiben kétszintű kereszteződés szerepelt a Pünkösdfürdő utcánál a 11-es út és a HÉV fölött/alatt (pontosan nem tudom), de 1983-ra elfogyott a pénz. A lakótelep felépült (úgy, ahogy, de ez még egy mise), viszont a normális csomópontból semmi se lett...pedig kéne.

 

Mi van most?

Van egy zsúfolt HÉV-ünk, ami a Lenfonónál reggelente már tömött. (Előző munkahelyemre HÉV-vel jártam, és Pomázról a 7.23/33/48/8.01-es HÉV-ek valamelyikével mentem). Sűríteni nem lehet, mivel a békási betétekkel együtt a csúcsideji 4-6 perces sűrűség az átjárók miatt a környéket teljesen bedugítanák.

Van egy tárgyi kereszteződésünk, amin ha az ember reggelente túljut, be tud menni akár az óbudai temetőig is.

Visszafele délután van gond, oda a korábban említett lámpaprogram változtatás szükséges, illetve +1 forgalmi sáv a körforgalomtól a csomópontig a Szentendrei útra, hogy a Budai útra fordulók ne akadályozzák a Pomázi útra fordulókat, igy a Pomázi út felé akkor is lehetne zöld, ha onnan a visszairány engedélyezett.

Viszont van egy 11-es út, ami vagy a felüljárótól vagy Békásmegyer határától a Pünkösdfördő utcáig áll. Miért? A válasz egyszerű. Pest felől régen Békásmegyer csak az Árpád hídon át, dél felöl volt megközelíthető, Most a Megyeri híd felől is.

Tehát van egy folyton pirosat mutató HÉV átjáró a belső lakótelep felé, megspékelve, hogy az NKH közlekedésbiztonságra hivatkozva, 5 km/h-s sebességű áthaladást engedélyezett a HÉV-eknek, tehát még többet van zárva a sorompó.

És van egy rövid zöldidős balra fordulás a Duna felöli lakótelep felé, ami szintén visszaduzzasztja a 11-es utat.

Hozzátesszük, hogy a már említett Megyeri-hidra feljutás is legalább 10 perc reggel és délután, sőt ez utóbbi sokszor vasárnap is.

Összefoglalva a forgalmi helyzetet.

1. Sokan nem menek át a Megyeri hídon, mert a nagyobb dugó ellenére is, a rövidebb út miatt érdemesebb bemenni az Árpád-híd felé. Reggelent egyébként a Váci úton a Tungsram előtt is dugó van, a szupeül összehangolt lámpaerdő miatt...

2. az 1. pont miatt sokan bemennek Budakalász felé, mert az gyorsabb.

3. Pomáznak van olyan része, ahonnan inkább Budakalász felé érdemes menni, mint Szentendre felé. Ha az ember bemegy Békásra, akkor mindenképp.

4. És még mindig ott van az Üröm irány, amivel nem tudunk mit kezdeni, amíg nem épül meg az M0, vagy a szitén tervezett Budakalász/Pomáz, részben közös elekerülő út.

 

Ezeket kéne mérlegelniük a közlekedéstervezéssel (a mi adónkból) foglalkozó "szakembereknek", és megérteni nekik valamint a települések vezetésének, beleértve a Főváros is, hogy regionális vonzatú promlémát nem lehet helyileg kezelni, hanem regionális összefogás kell az ügy érekében.

 

Elnézést, a hosszú írásért, de talán sikerült tágabb képet adni a környék problémáiról...

Szép napot!

Fontányi Viktor

Pomáz

Fizetett hirdetés

3000 embernek fogjuk hirdetni ezt a petíciót.

Tudjon meg többet...

Facebook