Mentsük meg a tudománykommunikáció mesterszakot Magyarországon!
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Mentsük meg a tudománykommunikáció mesterszakot Magyarországon! petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#12015-05-22 06:00"Kinek áll érdekében?" |
Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)
2015-05-22 09:21- Date of removal: 2015-05-22
- Reason for removal:
Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)
2015-05-23 15:34- Date of removal: 2015-05-23
- Reason for removal:
Vendég |
#42015-05-23 20:04Mivel igen fontosnak tartom, hogy a kommunikátorok hiteles és tudományosan megalapozott, mindazonáltal közérthető módon közvetítsék a tudomány hazai és nemzetközi eredményeit az érdeklődő közönséghez. |
Vendég |
#52015-05-24 05:07A tudomány a mai társadalom létének egyik alapja. Mégis egyre több helyen olyanokra bízzák a tudományos eredmények, a tudománnyal kapcsolatos etikai, politikai, pénzügyi kérdések, döntések kommunikációját, akiknek apalvető ismereteik sincsenek arról, hogy hogyan működik a tudomány, hogyan pozicionálandók egyes felfedezései és egyáltalán mi a tudomány kurrens képe arról, hogy hogyan működik a világ. |
Vendég |
#62015-05-24 16:26mert az áltudományok újabb aranykorukat kezdik élni, és ez a képzés hatásos fegyver lehet a népbutítás ellen. |
nem vagyok meggyőzve |
#72015-05-24 18:36Lehet, hogy ez a képzés jobb, mint a semmi. Azonban aki se nem tanár, se nem kutató, abból soha nem lesz sem Öveges professzor, sem Jéki László, sem Lukács Béla. Nekem bizony ők a mérce, ha minőségi tudománykommunikációról beszélünk. |
T. |
#8 Re:2015-05-25 00:04Ők nem kifejezetten tudománykommunikációval foglalkoztak, hanem tudományos ismeretterjesztéssel. A kettő nem ugyanaz, és nem összekeverendő. Itt van róla jó magyarázat. |
nem vagyok meggyőzve Vendég |
#92015-05-25 10:49Figyelmesen elolvastam az ajánlott írást és a további linkeket is. Azt írja: 1. "A tudomány kommunikálása (ami nem tudományos újságírás vagy tudomány-népszerűsítés, azok más szakmák) ..." Nagyon erőltetettnek érzem ezt a kategorizálást. Egy jó tudományos ismeretterjesztő ugyanis biztos alapokon áll, jól beszél és jól ír, azaz jól kommunikál. Van kisugárzása. Ez egyéni adottság, amit biztosan nem lehet tanítani. Mi marad még a tudománykommunikációból? A menedzselés képessége, de ennek túlburjánzása az élet minden területén már így is több kárt okoz, mint hasznot. 2. "... miközben olyan tudománykommunikációs sikertörténet erősítette tárgyalási pozícióit, mint a Mindentudás Egyeteme." A Wikipédia szerint: "A Mindentudás Egyeteme egy 2002. szeptember 16-án elindult ismeretterjesztő vállalkozás." A sikerként idézett Mindentudás Egyeteme egyértelműen ismeretterjesztés volt, sok jó és néhány kevésbé jó előadóval. Ez volt a tartalom, a sorozat megvalósításához természetesen kellett pénz (Matáv, Axelero) és kellett szervezés. Tartalom nélkül és pénz nélkül azonban nem lett volna mit kommunikálni. Az ismeretterjesztés minőségét, hatását elsődlegesen az előadók tudása határozta meg, ezt kommunikációs technikákkal csak igen mérsékelten lehetett javítani. Végül: Ha a társadalmat akarjuk meggyőzni a tudomány hasznáról, akkor vegyük az embereket valóban komolyan. Azt a laikusok is zsigerileg megérzik, hogy igazi tudást kapnak vagy csak "kommunikációt". |
P. Gergő |
#10 Re:2015-05-27 11:26A hiteles szakmai forrás rendkívül fontos, de a kommunikáció kivitelezésében a tudomány aktív gyakorlói sokszor nem igazán profik, kell a segítség! (Vannak kivételek, de túl kevesen vannak.) Egy átlag kommunikációs szakember meg nem ismeri fel a különbséget az áltudomány és tudomány között, így nem is tudja igazán megindokolni, hogy miért ez egyik embert kérdezi és miért nem a másikat. Ha ezen a szinten csak a tekintélyelv marad érvnek, az a tudós szakembert eltávolítja a célközönségtől, akár kontraproduktív is lehet a kommunikációs kísérlet attól függetlenül, hogy értelmesen beszél. Rendkívül jó ötletnek tartom, hogy kiképzett tudósokat képeznek tovább kommunikáció terén. |
nem vagyok meggyőzve |
#11 Re: Re:2015-05-27 14:25" Rendkívül jó ötletnek tartom, hogy kiképzett tudósokat képeznek tovább kommunikáció terén." Sajnos nincs olyan, hogy "kiképzett tudós". Van tanári és nem-tanári természettudományos végzettség (újmagyarul MSc), ezek után kell tanári vagy kutatói gyakorlatot szerezni. Nos ez az a pont, ahol már van értelme a következő döntésnek: a fiatal folytatja-e választott pályáját vagy stabil alapokkal inkább tudományszervező, ismeretterjesztő tevékenységet végez. Igen, ekkor szükség lehet megfelelő továbbképzésre. Azonban, hogy egy frissen sült BSc után rögtön kommunikációs MSc-t lehessen szerezni, az nevetséges. A BSc sajnos elég korlátos alapképzettséget és nulla saját tapasztalatot jelent, ez pedig arra biztosan nem lesz elég, hogy valaki a társadalom és a valódi tudomány között színvonalasan közvetítsen. |
Horváth Balázs A petíció szerzője |
#12 Re: Re: Re:2015-05-29 21:15#11: nem vagyok meggyőzve - Re: Re: Egyetértünk, hogy a BSc nem elég a társadalom és a valódi tudomány közötti színvonalasan közvetítésre. Pont ezért van a Tudománykommunikáció a természettudományban MSc szak, ahol ezt megtanítják. ;) A tudományos módszertan, tudományos gondolkodásmód szakterülettől függetlenül egységes, ahogy azok az eszközök is, amivel az áltudományos átveréseket fel lehet ismerni. Abban nem értünk egyet, hogy szerintem előbbi elsajátítására elegendő már egy BSc is, utóbbit pedig tanítják a TudKom mesterszakon. Arról nem is beszélve, hogy a képzés létrehozói kifejetten hangsúlyozzák, nem csak BSc diplomával rendelkezőket várnak a szakra. Azokat a természettudományos vagy műszaki tárgyakat oktató tanárokat, orvosokat, mérnököket, pszichológusokat is szívesen látják levelező vagy akár nappali tagozaton, akik kommunikációs képességeiket fejleszteni kívánják, hogy tudományáguk ismereteit hatásosan terjeszthessék,vagy kutatásmenedzseri munkát végezhessenek. Ez a mesterszak egy unikum, egy hatalmas potenciállal bíró eszköz a tudomány és társadalom közti hatékony interakcióra. Gyerekcipőben jár még, gyerekbetegségekkel együtt. De ez nem jelenti, hogy meg kellene szüntetni, pont ellenkezőleg, lehetőséget kell hagyni a kibontakozására, illetve arra, minél többen megismerjék. Alapvetően a félreértések is a képzéssel szemben támasztott feltételezések, a mesterszakkal kapcsolatos ismeretek hiánya miatt léphetnek fel. Ezt enyhíti ez a dokumentum. Folytassunk párbeszédet, ismerjék meg minél többen a mesterképzést! És ne hagyjuk, hogy elvegyék a magyar társadalomtól a hiteles tudománykommunikátorok képzésének lehetőségét! Horváth Balázs elsőéves Tudománykommunikáció a természettudományban MSc hallgató, a petíció egyik szerzője |
Vendég |
#132015-05-31 11:07ezt a mesterképzést jómagam nem elsősorban a friss BSc utánra ajánlanám, hanem azoknak, akik vezető, kommunikátori vagy tanári tisztük folytán éppen frissen kerülnek állásukba. azoknak viszont akkor is ajánlanám, ha már megvan ez vagy ennél magasabb fokozatuk. (lehetne további néhány olyan mester-szakunk is, amit bizonyos munkavégzés UTÁN vagy ahhoz KAPCSOLÓDVA ajánlanék.) |
Vendég |
#142015-06-08 19:25Én a "makkoscipős" is tudom, hogy erre képzésre országunknak szüksége van! Mondja már meg a sok süket politikusnak ezt már valaki... |
Vendég |
#152015-06-08 21:45Globalis felmelegedes, nuklearis energia, evolucio/teremtes, homeopatia, genmodositott elelmiszerek... csak nehany pelda azok kozul a temak kozul amikrol gyakran hall az ember a mediaban, gyakran minden tudomanyos ismeretet figyelmen kivul hagyva. Tarsadalmunk alapveto erdeke, hogy az ilyen es ehhez hasonlo temakban/vitakban a tudomanyos ismeretek kello sullyal, kozerthetoen be legyenek mutatva. A valasztopolgarok tudomanyos ismereteinek bovitese az eljovedo generaciok alapveto erdeke. |
Vendég |
#162015-06-09 00:36botranyosnak tartom, hogy megannyi eredmeny mellett milyen keveset fordituttunk mindig is az eredmenyeink kommunikaciojara. Hogy az utolso 2 ember aki valamit itt letett az asztalra az Oveges prof volt, meg mondjuk Czeizel Endre. Ezen valtoztatni kene, plane egy olyan rohamosan valtozo, es egyre komplexebb tudomanyos vilagban, mint amiben elunk. Ebben nem segit a szak bezarasa, sot ellene megy. |
Vendég |
#172015-06-09 08:24Mert egyetértek a képzés céljával. A tudomány az emberiség túlélésének záloga. Erdélyi Imre |
Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)
2015-06-10 17:56- Date of removal: 2015-06-10
- Reason for removal:
Vendég |
#192015-07-14 15:53Jelenleg az ember az egyetlen ismert faj az univerzumban, aki felteszi magában a kérdést-kérdéseket: "hogyan, miként, miért létezünk"? Ha pusztán kérdések vannak érthető válaszok nélkül, az nem éppen pompás - ez indokolja a petíció aláírását, ha már van hely a döntésemnek a rövid kifejtésére. |
|
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Legyen állatorvosi ügyelet Pécsen
2845 Létrehozva: 2024-03-21
Az egyház a híveké és nem a politikusok játszótere: Balog Zoltánnak mennie kell.
612 Létrehozva: 2024-03-21
Induljon két osztály a Szilvási Általános Iskolában 2024. szeptemberében!
441 Létrehozva: 2024-03-22
Petíció Somos András műsorvezető visszatéréséért
1850 Létrehozva: 2024-02-25
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
5338 Létrehozva: 2023-07-26
BRINGABARÁT VASÚTÁLLOMÁSOKAT!
1362 Létrehozva: 2024-03-04
NE LEGYEN NÉPKONYHA A KISKORONA UTCA SZÍVÉBEN
555 Létrehozva: 2024-03-17
PETÍCIÓ A POMÁZI ORVOSI ÜGYELET VISSZAÁLLÍTÁSÁÉRT
844 Létrehozva: 2024-02-21
Összefogás a HÉV-en zaklatott kislányt védelmező apuka ügyében
49082 Létrehozva: 2024-02-07
Töröljék el a kötelező MESZK tagságot
4704 Létrehozva: 2024-03-03
FCI által regisztrált KÁJ, KAU és Kangal tenyésztők fülvágás tilalma alóli mentessége
97 Létrehozva: 2024-03-22
Futárok átalányadójának csökkentése
941 Létrehozva: 2024-02-25
Petíció a kőszegi iskolákért
116 Létrehozva: 2024-03-20
Petíció Aladár családjába történő visszahelyezésére és 6 pontos a gyermekvédelmi törvényjavaslatokért/Petición por el regreso de Aladár a su familia y 6 puntos por la petición de protección de menores
109 Létrehozva: 2024-03-21
Váti iskola felső tagozatának fennmaradása
613 Létrehozva: 2024-03-15
A patakpart nem logisztikai telephely!
101 Létrehozva: 2024-03-04
Hajdúböszörmény állataiért, és állatszerető embereiért
967 Létrehozva: 2024-03-06
Selyemréti prostik!
24 Létrehozva: 2024-03-24
A Duna Terasz Grande lakások birtokbaadásáért
744 Létrehozva: 2024-03-14
Tiltakozunk a Fonyódligeti Erzsébet-tábor előtti vízparti terület lezárása, eladása ellen
807 Létrehozva: 2024-03-07