A forgalombénító budakalászi csomópont megoldásáért!


Vendég

#1

2013-09-12 14:35

Remélem, sikerül mielőbb közlekedésbaráttá tenni ezt a csomópontot!

Vendég

#2

2013-09-12 16:05

Szerintem direkt nem oldják meg a problémát,hogy kerüljük el Kalászt és menjünk a 11-es úton.Egyszer akkor jártam arra amikor villogó lámpa fogadott és az elsőbbségi szabályokat betartva 1/2 perc alatt mindenki mehetett a dolgára.Az a közl.lámpa a hév lámpa előtt csak akkor kellene ,hogy pirosat mutasson amikor agyalogosok kérik.l


Vendég

#3

2013-09-12 18:54

mit szóljak hozzá, úgy rossz,ahogy van!!! :(

Vendég

#4

2013-09-12 21:01

Aki tervezte azt NOBEL DIJJAL kellene megjutalmazni,esetleg pár év kényszermunka. kiváncsi lennék mennyi pénzt vett föl ezért a csodálatos keresztezödésért.

Vendég

#5

2013-09-12 21:29

Én Pilisszentlélekről járok dolgozni Békásmegyerre, és bizony nagyon sok a várakozási idő , nem beszélve ezzel a környezet szennyezést a sok kipufogógáztól !
Fviktor

#6

2013-09-13 07:02

Pomáz felől nézve akár előnyös is lehetne a lámpa, de ahhoz a lámpaprogram változtatása szükséges.
Az rendben (bár nem tudom miért), hogy a Budai út-Szentendrei út a főút, de azt nem értem miért ilyen aránytalan a lámpaprogram. Rugalmasan kéne állítani a prokramokat.
Ami most van talán jó napközben és hétvégén. Persze kis változtatással, mert nem értem, hogy a Pomázi útról bekanyarodóknak miért lesz piros a HÉV-nél, mindig. És minek oda egyáltalán gyalogátkelő, amikor a sarkon is van egy, kb. 30 méterre???
Reggel a Pomázi út-Budai út/József Attila utca kéne legyen a főirány, délután fordítva. Ez azt jelenti, hogy meg kéne növelni a ciklusidőt, és azt reggel a Pomázi útról balra fordulóknak, délután a Budai útról Pomáz felé haladóknak adni.

Vendég

#7

2013-09-13 11:53

A körforgalom a hévátjáró előtt is megérne egy misét...
lilla

#8 Re:

2013-09-13 14:07

#6: Fviktor -

Jó, ha megírjátok a tapasztalatokat, hátha hasznunkra lesz, vagy a szakembereknek esetleg!

Sam

#9

2013-09-13 15:44

Szerintem jo megoldas lehetne a HEV alatt vagy folott vezetni az utat, az mindent megoldana, bar biztos sokba kerul (de lehet, hogy ki jott volna annyi penzbol, amennyibol lampat tettek, korforgalmat epitettek es szamtalan jardaszigettel "aldottak" meg a Jozsef Attila utat)

Vendég

#10

2013-09-13 17:15

Én nem szoktam hozzászólni általában, de ez a kereszteződés valószínű, hogy Magyarország legkreténebb kereszteződése. Több ezer ember életét keseríti naponta kétszer és senki nem érzi magáénak a problémát, hogy csináljon végre valamit vele.
Fviktor

#11 Re:

2013-09-13 18:56

#10: -

Csak félig van igazad... Mert a legkreténebb kereszteződés tényleg Budakalászon van, de az a Megyeri híd felhajtó körforgalom... De az egy mási mise...


Vendég

#12 Re:

2013-09-13 19:53

#10: -

Hát ezért gondoltam, hogy tegyünk valamit már!

L.


Vendég

#13

2013-09-13 21:04

Először azt a kérdést kell feltennünk, hogy az önkormányzatnak mi volt a célja.
Forgalom lassítása, mesterséges dugó okozása ezáltal az átmenő forgalom csökkentése, gyalogosok biztonságának növelése. Akkor sikeres volt.
Egyébként egy széles körforgalommal az egészet meg lehetett volna oldani.
Fviktor76

#14 Re:

2013-09-13 21:45

#9: Sam - "Szerintem jo megoldas lehetne a HEV alatt vagy folott vezetni az utat, az mindent megoldana"

Az a baj, hogy ez a kereszteződés jelentős helyközi forgalmat bonyolít le. Végső megoldás az M0 tovább vezetése lenne, de az még jó pár év, és sok kisebb beruházás nélkül semmit se érne.

1. M0/11/Madaras áruház körforgalom kiváltása. Szentendre felöl aki behajt a körforgalomba, biztosan felmegy a hídra, tehát közvetlen feljutással nem kén elsőbbségadásra kényszeríteni naponta többezer embert.
2. Pomáz, Hősök terére körforgalom vagy lámbás kereszteződés.
3. Szentendre városkapunál, Pomáz felé balra hosszabb zöld.

4. Amikor 1978-ban elkezdték építeni a "Kádár-lakótelepet", akkor épült meg az új 11-es út, addig az Budakalászon át haladt, a Budai út-Szentendrei út útvonalon. Innen maradt meg szerintem a régi főút vonalvezetése a kereszteződésben.

A lakótelep terveiben kétszintű kereszteződés szerepelt a Pünkösdfürdő utcánál a 11-es út és a HÉV fölött/alatt (pontosan nem tudom), de 1983-ra elfogyott a pénz. A lakótelep felépült (úgy, ahogy, de ez még egy mise), viszont a normális csomópontból semmi se lett...pedig kéne.

 

Mi van most?

Van egy zsúfolt HÉV-ünk, ami a Lenfonónál reggelente már tömött. (Előző munkahelyemre HÉV-vel jártam, és Pomázról a 7.23/33/48/8.01-es HÉV-ek valamelyikével mentem). Sűríteni nem lehet, mivel a békási betétekkel együtt a csúcsideji 4-6 perces sűrűség az átjárók miatt a környéket teljesen bedugítanák.

Van egy tárgyi kereszteződésünk, amin ha az ember reggelente túljut, be tud menni akár az óbudai temetőig is.

Visszafele délután van gond, oda a korábban említett lámpaprogram változtatás szükséges, illetve +1 forgalmi sáv a körforgalomtól a csomópontig a Szentendrei útra, hogy a Budai útra fordulók ne akadályozzák a Pomázi útra fordulókat, igy a Pomázi út felé akkor is lehetne zöld, ha onnan a visszairány engedélyezett.

Viszont van egy 11-es út, ami vagy a felüljárótól vagy Békásmegyer határától a Pünkösdfördő utcáig áll. Miért? A válasz egyszerű. Pest felől régen Békásmegyer csak az Árpád hídon át, dél felöl volt megközelíthető, Most a Megyeri híd felől is.

Tehát van egy folyton pirosat mutató HÉV átjáró a belső lakótelep felé, megspékelve, hogy az NKH közlekedésbiztonságra hivatkozva, 5 km/h-s sebességű áthaladást engedélyezett a HÉV-eknek, tehát még többet van zárva a sorompó.

És van egy rövid zöldidős balra fordulás a Duna felöli lakótelep felé, ami szintén visszaduzzasztja a 11-es utat.

Hozzátesszük, hogy a már említett Megyeri-hidra feljutás is legalább 10 perc reggel és délután, sőt ez utóbbi sokszor vasárnap is.

Összefoglalva a forgalmi helyzetet.

1. Sokan nem menek át a Megyeri hídon, mert a nagyobb dugó ellenére is, a rövidebb út miatt érdemesebb bemenni az Árpád-híd felé. Reggelent egyébként a Váci úton a Tungsram előtt is dugó van, a szupeül összehangolt lámpaerdő miatt...

2. az 1. pont miatt sokan bemennek Budakalász felé, mert az gyorsabb.

3. Pomáznak van olyan része, ahonnan inkább Budakalász felé érdemes menni, mint Szentendre felé. Ha az ember bemegy Békásra, akkor mindenképp.

4. És még mindig ott van az Üröm irány, amivel nem tudunk mit kezdeni, amíg nem épül meg az M0, vagy a szitén tervezett Budakalász/Pomáz, részben közös elekerülő út.

 

Ezeket kéne mérlegelniük a közlekedéstervezéssel (a mi adónkból) foglalkozó "szakembereknek", és megérteni nekik valamint a települések vezetésének, beleértve a Főváros is, hogy regionális vonzatú promlémát nem lehet helyileg kezelni, hanem regionális összefogás kell az ügy érekében.

 

Elnézést, a hosszú írásért, de talán sikerült tágabb képet adni a környék problémáiról...

Szép napot!

Fontányi Viktor

Pomáz

Fviktor

#15 Re:

2013-09-13 21:50

#13: - "Egyébként egy széles körforgalommal az egészet meg lehetett volna oldani."

Oda egy akkora se fért volna el, mint a felüljáró alá. Nembaj, akkor Budakalász két elfuserált körforgalommal rendelkezhetne. Emellett ez egyik oldalon a sarokház lebontásával, a másik oldalon a megálló eltolásával lehetet volna csak megoldani, ami szintén pénzkidobás lett volna...

urh660

#16 A nagy fefedezés.

2013-09-14 08:09

Ugyanez Budapest belvárosában úgy zajlik, hogy valakik nagyon magasról felszólítják az önkormányzatot arra, hogy a pályázatokat úgy nyújtsák be az út építésére, hogy beépített forgalom KORLÁTOZÁSOKAT tartalmazzon. Csak ebben az esetben kaphatnak támogatást.
A Budakalászi csomóponttal miért lenne ez másképp, bár nem tudom itt a helyzet, de én először magyarázatot kérnék az ésszerűtlen, logikátlan, idióta tervezés miatt.
Én Pomázról járok dolgozni. Úgy lát előírásszerűen csesztetnek minket.
Isten áldjon mindenkit.
Kulcsi

#17 Re: Re:

2013-09-14 09:15

#11: Fviktor - Re:

Ott a pont! Az valami tragikus...

hegylakó

#18

2013-09-14 20:03

Az Ürömi út felől reggel és délután csúcsidőben gyakran a kastélyig áll a sor, mert nem lehet a keresztnél kifordulni. A kereszt mellett pedig annyira leszűkítették az utat, hogy jobbra Pest felé sem lehet kikanyarodni, míg korábban egymás mellett azért el lehetett férni :(
Fviktor

#19 Re:

2013-09-14 21:34

#18: hegylakó -

Igen, erről tegnapi hosszú levelemben elfeledkeztem, csak annyit írtam, hogy ez az az irány, ahol nem tudjuk csökkenteni a forgalmat.

Ebben a csomópontban a körforgalom volna a megoldás, annyi hely volna is rá.

Ugyanígy jó a körforgalom a J.A-Szentendrei sarkára is, csak a HÉV-átjáróval kéne kezdeni értelmeset, a korábbi hozzászólásom szerint.


Vendég

#20 Re:

2013-09-15 06:34

#2: -

Úgy látszik, túl naív vagyok, erre nem gondoltam! Most viszont szívják a benzingőzt és semerre sem lehet közlekedni!

 

Lilla


Vendég

#21

2013-09-15 09:30

Remélem lesz foganatja!

Vendég

#22

2013-09-15 09:42

1. Egy korrekt, korszerű lámpaprogram kellene, forgalomfigyelő kamerákkal, a HÉV szerelvények helyzetére is tekintettel. Ez mindennek az alapja.
2. A HÉV miatti piros, a vasúti lámpán túl korai. Pl. Kaszásdűlőnél jóval később kap pirosat tőle az autós, pedig ugyanilyen jellegű az is.
3. A gyalogátkelőt (Duna felőli oldal) a körforgalomhoz közelebb kellene vinni, lámpa nélkül.
4. Ami a legbosszantóbb: megcsinálták jóra a burkolatot, de az áthajtás a síneken kriminális maradt. Így aztán mindenki gyök kettővel megy át. EZT LEHETNE A LEGÖNNYEBBEN ORVOSOLNI!!! Fele ekkorák nem lennének a dugók.
szacsi

#23 Re: Re:

2013-09-15 09:45

#14: Fviktor76 - Re:

Előszőr is a jelentős helyközi forgalom az igaz, DE! Korábban is volt, mégsem volt ilyen tragikus a helyzet, mert aki amikor tudott átment a kereszteződésen. Most meg, ott állunk Pomáz felől a balra kanyarodóban és mivel mindenkit előbb enged a lámpa ezért átlag 5 percenként kapunk zöldet, ehhez hozzájön a plusz idő, ha HÉV jön. A gyalogosok is a kanyarodók előtt kolbászolnak tehát simán előfordulhat az, hogy ott várok 5 perce már mehetnék, de jön egy hév, nagy nehezen zöldet kapunk, elindul két autó, de megállnak, mert gyalogos van a zebrán, mire elcsoszognak piros a lámpa. 5 perc és újra zöld, elindul 4-5 autó, de a hévátkelő előtt piros a lámpa, nem értem miért, mett gyalogos sehol, nem tudnak tovább haladni, beragad a sor.

 

Szerintem megoldás lehetne  a pomáziaknak, ha a régi átkelőt az ico-nál, a Bajcsi-Zsilinszky úttal szemben újra megnyitnák. Ott van hely, az ipartelep mellett elhaladó autók senkit sem zavarnának, így egy csomó pomázi, csobánkai szívesen elkerülné budakalászt!


Vendég

#24 Re:

2013-09-15 15:13

#7: -

 

Az a baj, hogy az emberek nem tudják a körforgalmat használni, nem tudnak körforgalomban vezetni. Ezért hát áll a sor a 11-esen is! Én büntetésként azt, vagy azokat utaztatnám erre minden reggel, sőt vasárnap is, amikor forgalom nélkül szintén 5-10 percet áll az ember a semmiért, aki ezt az egészet kitalálta, és aki engedélyezte!

Kis Buta

#25

2013-09-16 08:22

Az önkormányzatnak az volt a kereszteződéssel a szándéka, mint azt a 2. hozzászólásban is olvashatjátok, hogy mesterségesen kialakítsanak egy olyan gócpontot ami miatt az autósok nagy része inkább kimegy a szentendrei útra - így elkerüli a falut, mivel az elkerülő út nem került megvalósításra és a József Attila út forgalma elviselhetetlenné vált. Volt olyan időszak amikor 10 percet állt az ember, hogy átmenjen az egyik oldalról a másikra a sok KRESZT "betartó" kolléga miatt.